Alice in Wonderland.

Såg ju denna filmen förra veckan tror jag det var.. När det var premiär i alla fall, och nu kommer det..
Tim burton har ju garanterat gjort det igen, sin egna tolkning på Alice i Underlandet, och den var faktiskt bra.
Jag hade tankar om att det skulle bli en riktig miss av Burton, för att vi har ju alla sett den tecknade versionen av Alice i underlandet, och den är ju rätt tråkig faktiskt.. Men han gjorde sin egna tolkning på filmen, och det tackar jag för(!), hans sjukt intressanta sätt att tänka och intressanta sätt att göra filmer på! Gillar animering ihop med " det verkliga " så att säga, det är sjukt häftigt och det blir inte för mycket "barn" över filmen.
Film gjord av Tim Burton ah.. Då måste ju självklart den legendariska, snuskigt underbara, och ödmjuka skådespelaren Johnny Depp vara med. Johnny som alltid vill stå till den bästa sidan i mot Tim, som tack för alla roller han får, lyckades att göra Burton nöjd (igen) och det är ju ingen chock ;).
Alice i underlandet är ju den skruvade berättelsen om Alice som ramlar i ett stort "kanin"hål och kommer till .. Underlandet (?). Måste ju säga att jag är riktigt imponerad av berättelsen Alice in underlandet som moderjord är skrivev av Lewis Carroll, riktigt bra faktiskt!
Många skratt, spänningar och chockerande scener i denna filmen, och gillar ju absolut mest att det är så sjukt mycket humor med i filmen, det gjorde den verkligen roligare haha!
Nej, detta gjorde Burton väldigt bra tycker jag faktiskt, manuset är ju väldigt likt Originalet, Alice i underlandet filmen, lite smått lill-gammalt språk men så ska det ju vara.. antar jag. En sak som jag skrattade så mycket till.. alltså harregud, det var på fullaste allvar det roligaste jag har sett i hela mitt liv. Kaninen som är Mad-hatters vän, den hispiga och allmänt psykisk sjuka. Galet rolig. Galet! :D
Säger som metro och gp. Underhållande, men väldigt opersonlig! Hört också att 3D ska vara väldigt bra gjort ;).

Johnny Depp.(Public Enemies)
Mia Wasikowska.(Suburban Mayhem)
Helena Bonham Carter.(Sweeney Todd)
Anne Hathaway.(The Princess Diaries)

HAHAHA. Här har vi favoriten!

Livet kommer att ta en överraskande vändning för 19-åriga Alice Kingsley. När hon en dag följer efter en vit kanin när denne är på väg hem, försvinner han ner i sitt kaninhål och Alice följer efter ner genom hålet. Hon faller, faller länge och efter det är ingenting sig likt igen. Det Alice inte kommer ihåg är att hon en gång redan har varit i Underlandet när hon var liten. När hon är i Underlandet så träffar hon en uppsjö speciella invånare den galna hattmakaren, Filurkatten, den storrökande larven Absalom, den obehagliga vita drottningen och hennes ondskefulla äldre syster hjärter dam den griniga härskarinnan av Underlandet.



8/10 Mycket underhållande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0