Hostel.

Om någon skulle fråga mig om Hostel är skräck, skulle jag säga nej.
Kanske nog mer Thriller aktigt, eller typ Action-Drama. Men det är ju garanterat mer Skräck än Komedi tex.
Hostel är en minst sagt brutal film om hur en "rolig" resa kan bli en "döds"tråkig resa..
Jag gillar denna filmen utav två stycken små rätt simpla men mycket viktiga anledningar.
Den första är att skådespelarna i denna filmen gör detta såpass verkligt att jag blev lite chockad.
Andra anledningen är själva scenografin, den är ju bara helt fantastisk. Lite horor, lite fabriker. Haha!
Jag vet ju att ah.. Nästan alla har sett Hostel, men det finns inte en människa som kan säga att denna filmen är helt värdelös för det är den inte. Men den är ju självklart inte jackpot heller, själva storyn är rätt basic men ändå spännade, och rätt uttråkande. Även långsamma sega scener där det helt plötsligt är dött, sen är det lite sex, och helt plötsligt händer allt möjligt. Men men Bad movies are good movies.


Två äventyrslystna unga amerikanska collegestudenter är på ryggsäcksluff genom Europa för att få lite spännande erfarenheter att ta med sig hem. De blir lockade av några resenärer som de träffar på vägen att åka till det som beskrivs som ett nirvana för amerikanska ryggsäcksluffare , en speciellt vandrarhem i avlägsen stad i Slovakien fullt med exotiska och villiga östeuropeiska kvinnor. De två vännerna anländer och finner lätt var sin fantastisk kvinna, lite för lätt. De inser snart att de är fångade i en allt mer oroväckande situation som blir mer fasansfullt för varje minut som går.



Jay Hernandez.(Nothing like the holidays)
Derek Richardson.(Reeker)
Barbara Nedeljakova.(Hostel)
Rick Hoffman.(Smiley Face)



6.5/10.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Ännu roligare är ju att regisören till Hostel är The Jew Bear i Inglourious Basterds..... såg förövrigt Vacancy häromdagen ,,var lite light variant av Hostel tycker jag..ett tips oxå kolla www.filmochting.se för aptuffa film grejjor !



2010-02-04 @ 23:52:43
URL: http://www.filmochting.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0