Leaves of Grass. Comedy/Crime.

Mycket favoriter nu! Favorit filmer, och favorit skådespelare, men det är ju för underbart ;).
Edward Norton som är personligen min favorit, har regisserat denna filmen OCH det ska vi tacka gudarna för! En dramatisk och (Döds)rolig komedi som Norton spelar både sin bror och sin bror. Konstigt men roligt när man ser den. Tim Blake Nelson som har skrivit filmen, har verkligen satt in rätt skådespelare för denna filmen, med alla olika dialekter, stilar och språk, då vet jag faktiskt ingen som gör det bättre och skickligare än Edward Norton.
Filmen i sig är faktiskt lite små seg på sina ställen, men det händer saker och jag beundrar verkligen Nortons hårda arbete med dessa scener att kunna spela dom båda, en intelligent filosof, och en gammal sleten bond-lurk. Han gör det bara så bra.
Rolig dramatisk komedi som jag sa, men den har faktiskt osannolika scener. Detta är inte Edward's Genre (Även om han bemässtrar den mycket bra), han ska göra filmer så som: American History X, Primal Fear, och Pride and Glory PUNKT.


Edward Norton.(The Incredible Hulk)
Tim Blake Nelson.(The incredible Hulk)
Susan Sarandon.(Elisabethtown)
Melanie Lynskey.(2½ a half men)



En professor vid Ivy League (Edward Norton), luras tillbaka till sin forna hemstad av sin marijuanaodlande tvillingbror(Edward Norton) att återvända till deras hemstad. När han kommer dit visar det sig att hans bror har en plan för att störta den lokala knarkkungen (Richard Dreyfuss).


"He is a famous thinker"

7.5/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0