The Italian Job.

En film i sin mycket höga klass alltså.
Edward Norton, Mark Wahlberg, Jason Statham och Charlize Theron kan inte tillsammans, annat än att göra en film mycket bra.
En sjukt bra och händelserik Action/Thriller som bjuder på Skratt, Svettiga händer och Känsliga stunder.
Det som är bra med denna filmen är att den börjar bra! Den börjar med att fånga människorna som tittar på den, i alla fall mig, genom ett att det blir intressant och hektiskt med en gång i en lagom dos.
Men den fortsätter vara bra, genom hela filmen.
Vissa kanske vet det, men den är baserad på filmen med exakt samma namn: The Italian Job.
Jag personligen hoppas faktist att detta är en film ni alla har sett, är det någon film jag hoppas att ni har sett, så är det denna. Vissa ser den överskattad, kan hålla med lite lite lite lite, men jag tröttnar i varje fall aldrig.


Eftersom att filmen är hyffsat gammal, och den är rätt stor,
Så är jag inte förvånad om iallfall hälften av er har sett den.
På TV, vilket där den har gått ett x antal gånger.
Klockren film. Bra story, mycket bra story. Intressant, och tog helt enkelt en med storm ifrån START.
Alla filmer har sina "stunder" då filmen inte är speciellt bra, och visst det har denna också, men den är fortfarande The Italian Job.

Edward Norton.(American History X)
Mark Wahlberg.(Shooter)
Jason Statham.(The Bank Job, Crank)
Charlize Theron.(Hancock)


Skådespeleriet i denna filmen säger sig själv, rollerna är som pussel med skådespelarna och det finns ju inget sämre med en skådespelare som inte kan hantera rollen, men det lyckas rollsättarna mycket bra med här. :)


9/10 Ga-ranterat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0