Secret Window (Gäst:Daniel Helsing)

Johnny Depp

Johnny Depp har rollen som Mort Rainey, den övergivna författare som nöjer sig med sina ''tupplurer'' och några läsk.
Han är mitt uppe i en skilsmässa och humöret är inte hans starka sida just nu. Han är deppig, förvirrad och sur.
Dock har han bara en varelse att snacka med, sin hund Chico.
En dag knackar en man på, han anklagar Mort för plagiat och visar sig totalt orädd. Mannen är John Shooter.
Rainey börjar arbeta för att bevisa att han var först med berättelsen. Allt eftersom drabbas han mer och mer av den pshykopatiske John som blir allt mer våldsam och tränger sig allt mer på.
Just nu verkar det som inte ens polisen kan stoppa Shooter, vem är han ? Det ända Mort inte vet är att John Shooter är mer bekant än varken han eller ni andra kunnat ana.

'' Jag vet att jag kan göra det, sa Todd Downey när han tog en till majskolv från kastrullen med kokande vatten.
Men i sinom tid så kommer alla hennes kroppsdelar vara borta och hennes död kommer vara ett mysterium...även för mig''



En helt okej film. Johnny Depp spelar strålande och visar ännu en gång en ny sida av sig själv.
Dock kan filmen bli något seg för den som gillar snabba händelserika filmer.
Skådespelet runt om Johnny Depp är inget som berör filmen, det är inga större betydande roller utan filmen är verkligen inriktad på honom.
Det är enormt mycket pshykologi i filmen och ett väldigt överraskande slut.

1-10 får filmen en välförtjänt 6a .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0