Public Enemies.

En fantastisk film. Rent av. Denna handlingen hade kunnat gå åt skogen, och blivit värdelös. OM, om det inte hade varit rätt skådespelare, vilket det är här garanterat. Johnny Depp som en serie-rånare och mördare lever i 30-talets gangster värld som en utav dom mest jagade brottslingarna i USA. Och vem hade inte passat bättre att göra denna än Johnny Depp själv. Och Christian Bale som en ung polis som är bestämd och lite smått arg. Och hans dröm är att han kan göra sitt mästerverk klart, genom att fånga John Dillinger(Johnny Depp). Vilket han i denna rollen gör fantastiskt.
En mycket snygg och välgjord film faktiskt. Men det är lite små saker i filmen som man inte lägger märke till så mycket, som inte är lika bra kanske.

Från visionären och regissören Michael Mann kommer denna film om John Dillinger – en av USA:s mest fascinerande och ökände brottslingar. Johnny Depp spelar huvudrollen som den karismatiske och svårfångade bankrånaren som FBI utnämnde till ”samhällets fiende nummer ett”. Marion Cotillard spelar Billie Frechette – den enda kvinna som lyckades fånga hans hjärta. Med den obeveklige FBI-agenten Melvin Purvis i hälarna, hamnar Dillinger i en allt mer intensiv katt och råtta-lek som kulminerar i en explosiv och legendarisk uppgörelse.



Johnny Depp.(Pirates of the Caribbean)
Christan Bale.(Batman The Dark Knight)
Channing Tatum.(Step up)
Stephen Dorff.(Felon)



Kommentarer
Postat av: fredrik

ruggigt bra, älskar den tiden!

2009-12-22 @ 23:42:34
Postat av: Anonym

Jag hade stora, EXTREMT stora förväntningar på denna film. Tjuv-polis film med Johnny Depp och favoriten Bale, med regissören(Mann)av en av mina favoritfilmer, Heat. Men från skillnad med Heat existerade det aldrig någon katt-råtta lek, likt Heat. Den extra touchen saknades helt och hållet. Väldigt synd, då den enligt mig hade kapaciteten att bli ruggigt bra.



Har svårt att konkret sätta fingret i VAD som fattades, men något var det, tyvärr.

2009-12-23 @ 02:36:52
Postat av: Nordh

Riktigt grym måste jag säga! jag älskar den av hela mitt hjärta :)

Maffig film!

2009-12-29 @ 00:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0