It's like this, my friends.

Några har frågat mig varför jag inte lägger ut skräck filmer, och anledningen till att jag inte gör det är att det går inte att recensera en skräck film.
Alla har samma handlingar, och alla har samma slut. Jag hatar det. Skådespeleriet kan ju vara klockrent, och helt underbart att se hur bra dom lever sig in i den skräck fyllda miljö dom spelar i, men handlingarna i filmerna klarar jag bara inte av.
Antingen overkliga spöken och "andar" eller någon psykisk sjuk människa med motorsåg som går runt och sågar ihjäl människor. Det klarar jag inte av, det är så sjukt tråkigt att titta på. Det finns möjligtvis kanske TVÅ skräckfilmer som jag har sett som inte har direkt samma handling och slut, men mer än 70% är såna.
Och ja, man kan säga samma sak om varje genre, nej det kan man inte. För att skräck är skräck, och komedi är komedi om vi ska ta det exemplet. Det blir ju bara så tråkigt att titta på en film som man vet, hur den ska sluta, finns inget värre. Kan man lika gärna stänga av!
Ska faktiskt rekomendera er för en film ni INTE SKA SE, som heter The Last Resort, det var den sämsta filmen jag någonsin sett på i hela mitt liv. En film som inte sträcker 1h30min, är inte bra. Och då menar jag inte prick 1h och 30 min. Så nej det blir nog aldrig skräckfilmer tyvärr.



Kommentarer
Postat av: gimfalk

hueee :( det va en läskig prick där under trappan! jag blev fan rädd av bilden!

2009-12-24 @ 22:10:25
Postat av: Daniela Molin

så säger du nog bara för att du endast har sett B-skräckfilmer. Se "seven" så looovar jag dig att du ändrar uppfattning, helt klart värd att se ! :)

2009-12-25 @ 15:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0