Down in The Valley.

Det är ju helt sjukt hur man kan göra inprincip alla roller man får, bara helt klockrena?
I detta fallet pratar jag ju sol klart om Edward Norton, som är garanterat en utav världens bästa skådespelare under 2000-Talet.
Lite små långsam film, men det blir bättre och bättre.
Filmen är väldigt speciell, lite små konstig och sådär, men handlingen och själva filmen förstår man - Men den är bara lite speciell i sin form. Mycket bra Regi och Scenografi.
Men det är för mycket musik i filmen.
Musik är ju till för att få fram känslan ännu mera som skådespelarna försöka visa, och det är helt suveränt smart sätt att göra så, jag menar 90% filmer har musik i sig. Men denna filmen hade för mycket, tyckte det förstörde lite. Det är bra till en viss mängd så att säga. Men Norton gör ju som sagt ett mycket bra jobb, igen!
Den lilla killen,(Rory Culkin) som är med i filmen kanske vissa känner igen, men han spelade verkligen sin roll (som Tobe's (Evan Rachel Wood) lillebror Lonnie) väldigt bra måste jag tillägga.



Edward Norton.(Pride And Glory, The Score)
Evan Rachel Wood.(The Wrestler)
David Morse.(Passengers)
Rory Culkin.(Mean Creek)



" - Hur länge sitter det i?
- En stund till, men i morgon känner du inte av det längre.
- Vad tänker du på?
- Jag vet inte.
Det är så mycket jag vill göra.. Men det blir nog aldrig av.
- Du kan göra allt du vill. Du kan bli vem du vill.
Du måste bara bestämma dig.. Och sen göra det.

- Det är som att vänta på att livet ska börja. Hur börjar det?
- För det mesta vill jag kliva ur mitt eget hjärta.. Och vandra under en himmel
fylld av stjärnor.. Och inte höra nåt annat än vinden.
Jag vill tala med min sanna röst. Talar du med din sanna röst?

- Jag vet inte. Hur vet man det?
- Du hör inga andra ord i ditt huvud, medan du talar. Det du verkligen vill säga.
Du säger inte sånt som inte betyder nåt för dig.

- Känner du att du är sann mot dig själv?
- Inte särskilt ofta.. Men jag gör det nu. "


8/10 Garanterat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0